• +48 731 131 355
  • biuro@runtex.pl
  • SUPER OFERTA!
    Strony internetowe już od 199 zł!

Pozycjonowanie - zwane także SEO - to długotrwały proces, który owocuje podwyższeniem rankingu strony internetowej w wynikach wyszukiwania, co z kolei przekłada się na wielokrotne zwiększenie liczby odwiedzin (a więc i potencjalnych klientów) witryny. Pozycjonowanie daje potencjalny zysk rzędu dziesiątek tysięcy złotych, jednak źle przeprowadzone oznacza utratę czasu i pieniędzy. Za chwilę dowiesz się, w czym tkwi sekret.

Na przeczytanie artykułu przeznaczysz kilka minut, a pomoże Ci on oszczędzić wiele tygodni i wiele tysięcy złotych.

Dowiesz się między innymi, na co zwrócić uwagę podczas zawierania umowy o pozycjonowanie, jak odróżnić profesjonalistę od amatora, na czym polega ta usługa, jaki jest procentowy podział liczby kliknięć na kolejne pozycje w wyszukiwarce oraz czym różni się pozycjonowanie od wykupienia reklamy.

Obecnie niemal na każdej witrynie około 85% ruchu pochodzi z wyników wyszukiwania pewnych słów (fraz), zwanych kluczowymi, w wyszukiwarce Google. Żadna reklama (włączając w to radio, prasę i telewizję) nie daje takich efektów, jak wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania. Jest to również najtańsza, spośród wymienionych, forma reklamy.

Trzeba przy tym pamiętać, że Internauci wpisują różne sformułowania do wyszukiwarki, zaś pozycjonowanie odbywa się dla każdej frazy osobno. Oznacza to, że jeśli nawet wypozycjonujemy stronę tak, by była na pierwszej pozycji po wyszukaniu frazy "zdrowa żywność", nie będzie ona musiała być wysoko dla "zdrowego jedzenia".

Strona WWW może być skutecznie wypozycjonowana dla kilku takich fraz, dlatego należy wybrać jak najbardziej odpowiednie (i popularne) dla naszej witryny. Propozycje w tym względzie powinien podać sama firma pozycjonująca - dysponuje ona narzędziami, które podają szacunkową miesięczną liczbę wyszukań różnych fraz, dostarczaną bezpośrednio przez firmę Google.

Zdecydować powinniśmy się oczywiście na te najpopularniejsze, jednak należy mieć na uwadze, że niektóre słowa kluczowe są już pozycjonowane przez innych i zajęcie korzystnej pozycji będzie na tyle czasochłonne, że nieopłacalne. Przykładowo, zamiast pozycjonować stronę dla "nieruchomości", lepiej zrobić to dla "nieruchomości kraków" lub "tanie nieruchomości". Zazwyczaj bowiem lepsza jest pierwsza pozycja w mniej popularnych frazach, niż czwarta w najczęściej wyszukiwanych.

 

Zapraszamy do współpracy!